Manieren om jouw beginnende bouwbedrijf te promoten

Proficiat! Met het starten van je eigen bouwbedrijf. Het is een spannende tijd. Zul je wel voldoende klanten krijgen? Is het wel verstandig geweest om voor jezelf te starten? Of was het beter geweest om bij de baas te blijven? Kun je de investering in de bedrijfsbus en al het gereedschap wel terugverdienen? Het zijn vragen waar je uiteraard al lang en breed over nagedacht hebt. Het is vaak geen opwelling waarin je start met een bouwbedrijf. Vaak moedigen anderen je al aan om over te stappen. Soms komen er ook een aantal mooie klussen je kant op om een vliegende start te krijgen. Het is echter wel belangrijk om door te blijven groeien. Marketing is de sleutel voor een florerend bouwbedrijf. 

 

De juiste marketing doen 

 

Wanneer we het over marketing hebben kun je denken aan het maken van een goede website en het doen van zoekmachine promotie. In onze ogen is dit de basis. Het is belangrijk om online aanwezig te zijn. Simpelweg en alleen al om de toekomstige klanten een vertrouwd gevoel te geven. Door een sterk logo te hebben en een strakke website zullen klanten sneller overstag gaan. Daarnaast bieden de zoekmachines kansen om nieuwe klanten te krijgen. Klanten uit de regio bijvoorbeeld door lokale zoekmachine marketing te doen. Daarnaast is er ook nog social media om nieuwe klanten te vinden en te krijgen. Om alles een push te geven is het ook slim om te kiezen voor flyers bedrukken. Veel mensen vinden het prettig om iets vast te houden. Het is ook gemakkelijk om een flyer te bewaren. Mensen met bouwplannen zullen het bewaren en gebruiken als de tijd rijp is. 

 

Gewoon knallen! 

 

In het begin is het belangrijk om gewoon te gaan knallen. Pak al het werk aan wat je kunt krijgen. Zo blijft de schoorsteen wel roken.